onsdag, december 04, 2013

Inköp: Realty Income

Realty Income verkar fallar som ett sten. Jag vill fega ut och inte köpa men kanske det är därför jag ska köpa nu. Köpet blev 63st till ett pris av 37,46 dollar. Detta ger en avkastning på 5,8%. Mitt innehav är nu 125 aktier. Jag tror jag la in ordern redan på 37,8 men trevligt att det blev lite lägre.

Jag vet inte riktigt varför den faller. Jag utgår ifrån att när börsen är på uppsving, faller "o" för att folk jagar högre avkastande aktier. Men börsen har gått ner senaste 3 dagar och den föll ändå och fortsätter falla.

Men nu har jag dubblat min månatlig avkastning till 124kr i alla fall. Känns lite mer meningsfullt än bara 62kr.

4 kommentarer:

  1. 34 dollar är grymt pris !!

    SvaraRadera
  2. Stämmer det verkligen med 34,46 dollar?

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Hoppsan! Fick rätta till. Sjuan och decimalen försvann och det bara blev så. Rättat till nu. Det var 37,46 dollar jag köpte det för. O är nu 36,91 dollar!

    SvaraRadera