tisdag, juni 03, 2014

Inköp: ARCP


Köpte 200st ARCP till priset av 12,30 USD. USD ligger på 6,7 och total beloppet var 16 526 kr. Utdelningen ligger nu på 8%, 61 cents.

Jag tror inte att det är något fel med den där Red Lobster dealen, problemet är hur det gick till. Management sa att de skulle vara återhållsamt med att spendera mera pengar men direkt efter gjorde precis tvärtom. Folk köper REIT's för att det ska vara en säker investering men att de inte gör det som säger och dessutom sänker aktiekursen, skada förtroende väldigt mycket. Däremot är detta företag väldigt ung, sen 2011 tror jag, och stabilisering av verksamhet kan kanske börja nu och förtroende kan byggas upp igen.

Tja, om allting var bra skulle kursen vara för dyr. Om jag hade helt förtroende för alla aktier som jag köpte skulle jag gå all in men i stället köper jag för små belopp då och då.

Fast jag har köpte 2 aktier inom en vecka nu! Bonheur var tidigare. Sommar raset som jag hade väntat på i maj kommer säker nu. S&P gick genom 1900 gränsen och jag tyckte att det var ett tecken på raket uppgång. Men eftersom jag har alltid fel blir det säkert ett ras. Himla svårt att vara contrarian mot sig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar