fredag, oktober 12, 2012

PPM & "M" formation på börsen


Jad har nyligen omfördelat mitt PPM och bytt ut Swedbank Robur Mega med (537639) Carnegie Corporate Bond för att vara min säkra fond att hålla pengar i, i väntan att köpa någonting bättre medan marknaden svänger. För en gångs skull verkar det som jag har haft bra tajming med hänsyn till marknadens rekyl just nu.

Jag vet inte så mycket om Carnegie Bond förutom den här killen använder sig av den:Utvecklingen av mitt eget PPM-fondkonto . Avgiften är ganska låg (0,34%) men inte total kostnaden (1,27). 

Frågan nu är om detta är en vanlig rekly. Jag tror inte det. S&P visar en dubbel topp och "M" formation som jag lärt mig står för Mörd (marknadens). Uppåt trenden verkar vara bruten för stunden. Men jag är ingen expert.

Här är mitt PPM i september:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar