måndag, januari 28, 2013

Sålde SKF, minskade PPM & Fonder

Jag tycker att börsen ligger lite högt nu och tog tillfälle att minska min PPM för att gardera mot en eventuellet nedgång. För andra gången flyttade några procent från PPM aktie fonderna för att öka till 45% i Carnegie Corporate Bond.

Sålde några tusen kronor av vanliga fonder och mina SKF aktier. 20st SKF aktier var en av mina första aktie köp och den låg i min depå. Ganska meningslös köp egentligen, då bättre att sälja av den nu med plus (460kr ex skatt) i alla fall. Bara besvärlig nu att jag måste deklarera den. Blir första gången.

Men jag samlar några tusentals kronor likvid nu och är redo att använda till mer seriösa köp skulle börsen vänder.

Jag tycker att det känns konstigt att börsen är som det är och alla rubriker om aktier bara skrika uppgång! uppgång! fortsätt uppgång! Känns det inte fel då? Bara tittar på trendlinjen och det känns att det är dags för en rekyl.

Det här blir ett litet test av contrarian investing. Får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar