torsdag, januari 31, 2013

Portföljutveckling Jan 2013

Jag tycker att mina aktier har gått riktigt bra faktiskt, plus 13%. Samtidigt har jag haft mycket tur, jag vet inte riktigt vad jag håller på med egentligen, men gissar så gott jag kan. SAS var en fin gissning va? Borde ha köpt mer :D.

Hade jag haft SKF kvar skulle jag ligga plus 11tkr om jag sålde alla mina aktier nu.

PPM är okej, dvs mycket bättre än katastrofen jag gjorde innan jag började lära om sparande och aktier och sådant. Jag ska sälja alla mina aktiefonder nu och stoppa pengarna i Carnegie Corporate Bond. Hyfsat säkert där tror jag. Många använder sig av splitan räntefond och kanske jag ska pröva den men jag tror att det är nästan ingen avkastning där alls.

50tkr finns kvar i pimco och SEB high yield fonder som jag är mer och mer osäker på. Jag vet inte vad en "bond bubbel" skulle betyda för dessa fonder.

Nästan 50tkr finns kontant redo att satsa på aktier. Jag hoppas börsen vänder snart och att jag inte har missräknat och den fortsätter sticka iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar