lördag, maj 11, 2013

Inköp Ratos


Köpte 185st Ratos till priset 60kr. Aktien gör en förväntad rekyl nedåt efter utdelningen och jag tror den är runt botten nivå nu. Den har tidigare varit runt 56kr som lägst och jag tror inte att det går lägre än så. Jag har inget baggage med mig i mina tankar kring Ratos som kanske andra har när de köpte när kursen och utdelningen var mycket högre. Jag tycker bara att jag köpa ett bra bolag till billigt pris och att den kan gå bara uppåt nu. Fast här är prognosen från FT:
 

4 av 7 "experter" tror att Ratos ska utveckla sämre än marknaden och 2 av dem tycker att man ska sälja aktien. 2 rekomenderar behålla, och 1 tror att Ratos bli bättre än marknaden.

2 kommentarer:

  1. Vad är det för sida du tog bilden ifrån?

    SvaraRadera
  2. Hej Chrimatistikos!
    Financial Times. Jag har gjort om bilden till en länk. Det är bara att klicka på den. FT är riktigt bra vad det gäller aktier, fast det kostar om man ska läsa artiklarna.
    Tack för besöket!

    SvaraRadera