måndag, oktober 06, 2014

Portföljutveckling Sept: Sålde Orfilame, Inköp Akelius, Deere, Mekonomen


Tja, en del har hänt sen vi pratades sist. Jag klarade inte av smärtan av Oriflame längre och kunde inte se vändning på det hela. Det var svårt att sälja och jag behövde lägga ett pris som kunde utlösas senare på dagen, och den gjorde det vid 120,50kr.

Däremot jag köpte in Deere, för att det i stört sett skreks (luppen och seeking alpha bla.) överallt att aktien är undervärderad. Jag vet även att en del av problemen har med kongressen och etanol politik att göra ,så att antagligen när det lösas kan det bli en liten uppsving.

Förresten, tack för en fin blogg luppen! Lycka till med framtiden :) Det brukar vara svårt att lämna en internet uppdrag, jag räkna med att höra av dig ett par gånger till, nyårs kanske?

Jag köpte in även Mekonomen vid 153kr och 50 st Akelius preferens aktier.

Jag var även riktig sugen på mera ARCP, men mina köp intervaller känns för nära. Risken är att jag gör en Oriflame igen. 'O' är också dämpad och jag tror att det är bara ränteläge som pressar REIT. Frågan är vad som kommer att hända när räntan verkligen går upp? Jag misstänker att ingenting komma att hända för att nedgången är redan inräknat vid den tidpunkten.

Ett par aktier som jag tror jag har missat båten på, LBrands vid 55USD och Vitrolife vid 109kr. Verkligen ska vara beredd vid någon börsrekyl i framtiden. Börjar tvivla om det blir någon fler ras i framtiden. Krig i Ryssland, krig i Mellan Östern, och Hong Kong lamslagen av protester, ebola!, och börsen inte ens blinka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar