fredag, februari 01, 2013

Inköp Fortum

Köpt 59 Fortum aktier till €13,53kr styck. Jag vet inte vad man ska tänka om Fortum aktie, att den ligger så lågt för så länge, speciellt efter en positiv rapport.

Här är mina anledningar om varför jag köpt:

Rapporten blev bra, €1 i utdelning tycker jag är mycket bra!
Jag upptäckte hur mycket pengar jag har liggande runt efter att ha skrivit upp dem hos Google Finance.
Jag "snittar" ner mig från ett tidigare köp på €15.
Ett steg att samla mina aktier på ett stället. Eventuellt de Fortum aktier hos SEB kommer att säljas och då behåller jag 100st hos Avanza.

En anledning att kanske jag borde inte ha köpt Fortum idag är det kanske blir något annat bättre och billigare att köpa snart. Att köpa en defensiv aktie är kanske inte så smart om börsen gör en rekyl snart och trenden är en bull marknad.

Här är portföljen efter dagens köp:


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar