söndag, mars 03, 2013

Portföljutveckling Feb

Jag ligger totalt plus 16000kr med en avkastning på 14,5%. Tunga poster är inom Fortum och Tele2 och jag har förtroende i både. Dios är jag mer osäker på och om jag hade tittat närmare på kursen skulle jag ha sett att den var på en högpunkt redan och jag skulle inte ha köpt den. Jag kanske säljer den om den rör sig mycket åt något håll.

Boliden har börjat falla och det kanske läge att köpa igen snart. Hade tänkte på Lundin Mining, men varför när den inte ger utdelning medan Boliden gör det? Jo, för att Lundin kanske gå upp som ett raket, därför jag är lite sugen att ha Lundin Mining och Petroleum som lite krydda. Men jag tror inte att jag har råd för krydda och får bara äta tråkigt.

Snacka om krydda är SAS den roligaste aktien jag äger. Snart kryper den upp till 15kr igen. 2 Aktier som jag skulle ha velat köper var Oriflame och Avanza Bank. Jag bara tvekade för mycket och missade köpa dem när Oriflame låg närmare 200kr och Avanza var 130kr. Önskar jag hade köpt dem då. Sett från deras utdelning är de inte dyra nu, men efter att ha sett hur de var innan så känns dem dyra nu. Vi får se senare i framtiden när börsen blir skagig, vad som trillar ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar