lördag, mars 30, 2013

Portföljutvecklning Mars

Det som fattas här är mitt köp av AstraZeneca som inte är med Google Finance, inte den på svenska börsen i alla fall. Astra har gått upp 11,88% sen jag köpte och plus 860kr. Då ligger hela portföljen på plus 20848kr. Känns riktigt bra!

Fortum åkte upp pga sänkte "windfall" skatt. Vilken tur jag köpte så mycket!

Tele2 gjorde någonting oväntat, de sålde sin Ryssland verksamhet. Det gör mig oroligt eftersom jag hade räknat med Ryssland som en tillväxtmarknad för Tele2. Nu skulle jag hellre äga Teliasonera. Däremot läser jag att Tele2 föreslås ge en extra utdelning på 28kr genom inlösenprogram. Enligt Tele2, innebär detta att aktierna splittras och säljas och jag få vinsten, helt automatiskt. 28kr x 250 aktier = 7000kr. Låter bra! En del av mina aktier ligger i en vanlig depå som måste deklareras som försäljning.

Både bra och dåliga nyheter för Tele2. Jag är helt delad om hur jag bör agera därför gör jag ingenting.

Angående telefoni har jag köpt en iphone 5 för 4000kr. Tyckte att Nokia Lumia 920 var för tung och stor, och såg på recensionerna om Samsung S4 att den där viftande i luften var lite hackig och skulle leda till alldeles för mycket frenetiskt viftande. Mitt gamla abonnemang ligger på 99kr med Fri Surf. Jag tycker att jag är väldigt ekonomiskt angående telefoni.

Boliden gick så där...den ligger vid 104kr och jag köpte in den vid 101kr. Faller den till 100kr, jag kanske gör ett köp till. Undrar varför den har inte presterat bättre när börsen har haft ett sådant uppsving.

Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar