torsdag, augusti 14, 2014

Inköp Industrivärden & Kinder Morgan



120 Industrivärden aktier köptes in till priset av 122,90kr och 61st Kinder Morgan aktier köptes in till priset av 38,51 dollar.

Inte helt bekväm vid dessa priser men konstig nog känns företagen säkrare än min McDonalds köp förra veckan.  Jag hade faktiskt undviket McDonalds precis för att jag visste att de tappa kunder och hade inte den bästa att erbjuda, men tyckte att nyheterna var överdrivet. Precis när jag köpte kom in en massor dåliga nyheter om McDonalds. Trots det har aktien ändå inte sjunkit mycket, än.

Industrivärden räknar jag med att den går upp och ner, men Kinder Morgan tror jag ska bara gå uppåt.

ARCP är jag intresserade av att öka men nu har jag spottat ut rätt mycket pengar och den kraschen som vi alla väntar på har förtfarande inte hänt än.


6 kommentarer:

  1. Jag tycker du har gjort bra köp om du kollar långsiktigt. KMI kommer forsätta gå som tåget, det är bara att titta på deras infrastruktur av pipelines och depåer så förstår man hur stora dem är. Genom industrivärden får man också ta del av några fina svenska bolag, nej inte som "sexigaste" men de levererar år ut och år in.

    McD kan man nästa äga som en fastighetsbolag då de äger en stor del av sina lokaler. En vacker dag kommer det finnas lika många McD i Afrika som i västvärlden och dit har vi en bit kvar, så att det dippar lite emellanåt är bara brus :)
    Skulle däremot en utdelningshöjning utebli senare i år så kan man börja fundera, men inte så troligt.

    /XO

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej XO!
      Tack, nya köp känns alltid bättre med lite uppmuntran :)

      Radera
  2. Jag tänkte med köpa 150-200 nya ARCP men inte till dagens nivå. I och med risken som kommer med ARCP vore det dumt att gå in bara för utdelningen. Jag slår till den dagen ARCP kommer ner mot 12.50 igen, tills dess får det vara :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många gångar har jag tvekat för mycket över några kronor hit och dit och sett en aktie rusar iväg. Hoppas att kunna fånga in ARCP igen!

      Radera
    2. Så nu är Arcp nere i 12.54 igen. Tog en månad :) Blir spännande om den fortsätter ner på måndag.

      On September 9, 2014, the board of directors of American Realty Capital Properties, Inc. (NASDAQ:ARCP) appointed Lisa E. Beeson, the Company’s current Chief Operating Officer, as President, effective October 1, 2014. David S. Kay, the Company’s current President, will assume the role of Chief Executive Officer on that date.

      Kanske inte det som spökar :)

      Radera
  3. Enligt seekingalpha sjunker Reits p.g.a rädsla inför amerikanska centralbankens möte nästa vecka. Om dom meddelar att räntan ska höjas snart kommer kursen tryckas ner mer. Ska vi hoppas på 12.20-12.30 nästa vecka?

    SvaraRadera