fredag, augusti 01, 2014

Portföljutveckling juli

Portföljen gick ner flera tusen kronor idag. Början på korrigeringen? Jag tycker inte att dippen är något större än de vanliga vi har haft tidigare och jag ser ingen "double top" eller "head and shoulders" formation som tyder på ett större nedgång. Jag har missat att köpa vid tidigare dippar och jag kanske missar denna gången också. Det finns faktiskt fler aktier som jag är intresserade av och priserna är lockande efter denna dip. McDonalds verkar vara ett säkrare köp än YUM! men jag tror att YUM har en större möjlighet för tillväxt. YUM kan nog vända när som helst. Men jag avstår. Jag har ångrat mig att jag hade inte köpt någonting vid tidigare dippar och jag tror den känslan kommer att upprepas igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar