tisdag, november 27, 2012

Inköp Förtum



Köpte Fortum idag. 20st till 13,79, 21st till 13,69. Totala priset 4883kr.

Haft ögat på den ett tag och mitt första köp var på nästan 15 euro för ca 10tkr och en till på 14.5 euro för ca 5000kr.

Tycker det är en bra strategi att göra flera köp av en aktie och trots att egentligen det här är stora pengar för mig tycker jag att jag borde har en sansad strategi med mina köp. Intervallet mellan dessa köp är tillräckligt för att jämna ut "förlusten".

Sist, men inte minst, den där Lundaluppen gjorde ett köp och då kändes det som en bekräftelse att tiden var inne.

Kanske om priset trilla ner till under 13 euro skulle jag kunna göra ett köp till men, jag vill helst ta det lugnt nu med fortum och aktier överhuvudtaget. Nu kan den bara åka iväg tycker jag.

Jag lade in mitt första köp igår men direkt efter datorn kraschade och jag orkade inte starta om den och gick och la mig i stället. Nu hann jag hem för att göra mitt andra köp.

Det var mitt första köp hos pAvanza och en av mina 10 courtage fria affärer som jag fick göra som ny kund hos pAvanza. Känns bra att det har kommit till nytta. Jag gjorde faktiskt 2 köp, men hos pAvanzas sägs det att man kan göra upp till 3 köp på samma dag för att räkna som 1 courtage köp. Det står faktiskt att jag har 10 köp kvar trots mitt köp idag, men säg inget, de kanske missar det. Tyvärr tror jag att de bevaka bloggar för ordet pAvanza därför försöka jag undkomma deras "radar" med att felstava deras namn. :D.

1 kommentar:

  1. Köpte också lite fortum, känns som att det är en bra ingångsnivå.

    De fria köpen på Avanza gäller bara på den svenska marknanden.Fortum är noterat i Finland och därför gäller inte de 10 fria courtagen.

    SvaraRadera