torsdag, november 29, 2012

Inköp H&M

Gjorde plötsligt ett inköp på HM idag. Jag tyckte att 215kr var rimlig men till slut gjorde inget köp. Vid 212,8 kunde jag inte låta bli och gjorde därför ett köp.

Å andra sidan köpte jag bara 10st med tanken att den kanske skulle gå ner mer för att köpa 10 till. Men det gjorde inte det. Konstig hur 2 kr kan göra skillnad om jag skulle göra ett köp eller inte.

Det var mer än så egentligen, jag känner att jag borde bränna av några av mina courtage fria köp också. Det har gett mig friare händer för att kunna göra köp som jag är osäker på till mindre belopp. Även små köp räknas om man ser investeringar som en snöboll. Och nu har jag 9 courtage fria köp kvar för att bygga min snöboll med.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar snöbollsmetaforen =)
    Har också tittat på H&M. Väntar dock på priser under 200kr. Har du H&M sedan tidigare eller detta är dina första?

    SvaraRadera
  2. Hej Adepten!
    H&M var mitt första aktie köp någonsin. Jag bara ville göra ett köp, nästan bara för att testa hur knappen "köp" fungerade. Hennes var den som ska vara säkraste av alla. Jag tittade på avkastning och det var bättre än mitt sparkonto och köpte 20st till priset av 227kr i April.

    Jag hoppas att det kommer att vara det sämsta köp i mitt liv.

    Sett alla bloggare som vill ha H&M till under 200kr. Om alla vill köpa då, vad är chansen att det komma dit? Innan dess ville de har H&M under 100kr säkert. H&M under 200kr har inte hänt sen 2008 raset. Jag tror det kommer att vara ett tag innan det kommer ett likvärdig ras. Sen är det så att ett nytt ras sällan sjunker lägre än lägsta nivå av en tidigare ras. Marknaden har nu gått forbi tidigare gränser. Med allt pengar tryckning och allt som har hänt, kanske dagens nivå är den ny "normal".

    Men hade jag varit så säker på min sak jag skulle ha köpt mycket mer :D Vad vet jag?

    SvaraRadera