måndag, december 10, 2012

Nokia Lumia 920

Apple har definitivt problem ser jag nu. Jag prövade för första gången den nya Nokia Lumia 920 i butiken och mitt intryck är att den är överlägsen iphone 5. Alla recensioner har varit väldigt positiva mot den och den känns fräsch och innovativ. Jag själv är nära att köpa den för att ersätta min iphone. Ska bara läsa lite till om den.

Det som var jag mest besviken på var Apple kartor. Den dåliga upplösningen på kartan räckte för att göra mig förskräckt. Jag använder mig av Google maps flitigt för att hitta mig runt nya ställen och Nokia och Google är så mycket skarpare än Apple's. Den där 3D funktion hos Apple är skrattretande, karten blir bara snedd ju. Apple kartor ser ut som någonting en kopia smartphone fabrik i kina skulle göra.

Det här tech kriget kommer att bli mycket spännande att beskåda. Men jag tror inte att jag vill vara "collateral damage" och kanske ska avstå från att köpa dessa aktier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar