lördag, december 01, 2012

PPM nov

Historiskt ska december månad vara en bra månad för aktiemarknaden. Jag tror att det kommer bli det och ska justera ppm lite nästa vecka med minskat innehav av Carnegie Corporate Bond fond. Jag är även lite orolig för detta bond bubble alla pratar om nu. Någon vet någonting om detta? Jag har en hel del pengar sparande i high yield fonder just nu.

Aktiespararna Topp är lite som Dogs of the Dow strategi för Sverige tycker jag. De tar bara de bästa presterande aktierna och kastar ut de som har gått sämre. Ska hålla ut med de längre till. Robur Amerika fond hoppas jag kommer att bli bättre efter USA löser deras budget problem. AP7 är jag ganska besviken på. Jag trodde att de skulle vara stabila med de har svängt ganska kraftig. Det har avanza zero gjort ännu mer, men slut resultatet är bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar